「樹林」跳轉到呢度。有關臺灣新北市嘅一個市轄區,請睇「樹林區」。

森林粵拼sam1 lam4)係一個以高密度樹木聚集而成嘅區域(或歷史上,森林係一個為狩獵而留出嘅荒地),覆蓋大概 9.4%嘅地球表面(或總土地面積嘅 30 %)。呢啲植物群落覆蓋住全球大面積,並且對二氧化碳下降、動物群落水文湍流調節同鞏固土壤起住重要作用,構成地球生物圈當中嘅一個最重要方面。

華盛頓州聖胡安島上嘅一片森林

生境 編輯

森林往往係好多動物植物物種嘅棲息地,每單位面積嘅生物量一般會比起由其他植被構成嘅生境高。以被子植物(好似闊葉林)為主嘅森林,物種一般比較豐富,生物多樣性較高,相反以裸子植物為主嘅森林,生物多樣性一般較低。森林有時喺一個小範圍內即包含好多樹種(好似熱帶雨林同溫帶落葉森林),或者喺大面積中僅含相對較少嘅物種(好似乾旱山地針葉林)。

分佈 編輯

 
斯洛文尼亞一個針葉樺樹林(山毛櫸)
 
日本上高地嘅森林
 
德國嘅混交林
 
哥斯達黎加嘅雨林
 
冬季嘅森林

森林可以喺任何能夠維持樹木生長嘅區域出現,由海平面一路去到樹線,但唔包括自然火災頻率或者其他太高,或在環境方面已受損的自然過程,或者環境俾人類活動改變等情況。

森林喺任何樹木可以生長嘅地方出現,唔理係邊一個緯度。森林嘅樹木通常有唔同嘅樹種,並且有唔同高度。用生物學術語,森林可以從林地被區分:A forest has a more or less closed canopy, in which the branches and foliage of trees meet or interlock. A woodland has an open canopy, which allows some sunlight to penetrate between the trees (see also: savanna).

地球上有好多種森林嘅存在,喺生態學中嘅類型係:

分類 編輯

森林通常被根據佢哋存在嘅生物群系嚟分類,並按照主要種類嘅樹葉壽命(佢哋係唔係常青嘅或落葉嘅)。 The science of studying and managing forests, with a goal of sustainable extraction, is called forestry. Some ecologists also study forests.-->

森林破壞 編輯

人為因素的森林破壞包括森林採伐,人類引起森林火災,酸雨和引進的物種。也有自然因素可能會破壞森林,包括森林火災、昆蟲、疾病、天氣、物種之間的競爭等。在過去一萬年流失的世界森林當中,有一半是在過去80年中毀壞的,而這80年中對世界森林的毀壞又有一半是發生在過去30年之中。在1997年,世界資源研究所的記錄,全世界只有20%的森林仍然能保持著原始森林的原貌。75%以上的這些完整的森林,在於這三個國家俄羅斯的寒帶森林和加拿大的寒帶森林和巴西的熱帶雨林。根據2006年3月2日綠色和平發布的世界森林地圖,用衛星圖像對全球森林進行了評估,發現地球上只剩下10%的陸地面積是未受侵擾森林。148個森林帶範圍內的國家中,有82個國家完全失去了未受侵擾的原始森林,而世界森林中未受侵擾的原始森林主要由兩種森林類型構成:熱帶雨林和北方針葉林,其中49%是分布在拉丁美洲、非洲和亞太地區的熱帶森林,另外44%是分布在俄羅斯、加拿大和阿拉斯加廣袤大陸的針葉林。


森林生態可持續林業 編輯

科學嘅研究森林物種同物種同環境互相嘅影響被叫做森林生態,而對森林嘅管理往往都係被叫做林業。但係,喺過去嘅呢幾百年嚟,由於森林被過度採伐,令到地球上有唔少嘅物種都因為咁嘅緣故而絕種或瀕臨絕種。環保組織提出對森林嘅管理係需要好大嘅變化嘅,宜家呢以可持續為前提嘅對森林管理嘅方法叫做可持續森林管理。可持續森林管理嘅重點係放喺同時保護一體化嘅生態、社會同經濟價值嘅三大方面,往往呢管理員都需要諮詢當地嘅社區人士同其他利益相關者。

加拿大大約有4,020,000平方公里嘅土地係森林土地。90%以上嘅森林土地都係公有同公營,大約50%嘅森林總面積都係分配俾林業。呢啲分配領域嘅管理,使用可持續森林管理原則,其中包括廣泛的諮詢,與當地的利益相關者。約8%,加拿大的森林,是受法律保護,從資源開發(全球森林觀賞加拿大)(加拿大自然資源部)。2006年12月,超過123.7萬平方公里在加拿大的森林土地(約半數的全球總),已證明作為可持續管理(加拿大可持續林業認證聯盟)。

森林同埋氣候變化 編輯

森林生態系統對全球碳循環有重大意義。首先,陸地生態系統通過植物嘅生長可以吸收大量人為二氧化碳排放,而森林亦係主要嘅碳吸存貢獻者。其次,森林生態系統係巨大嘅碳儲存庫,擁有儲存多過兩倍大氣中嘅碳嘅能力。

概要 編輯

同森林有關嘅活動 編輯

各地森林 編輯

一覽 編輯

睇埋 編輯