「美利樓」跳轉到呢度。想搵其他用法,請睇「美利樓 (搞清楚)」。
  「美利兵房」跳轉到呢度。想搵其他用法,請睇「美利兵房 (搞清楚)」。

瑪利兵房香港香港島中環以前一個兵房,即係家下近金鐘中銀大廈亞太金融中心塊地。以前裏面嘅瑪利樓,即係今日講嘅美利樓,就係呢個兵房嘅軍官宿舍

瑪利係指佐治瑪利(George Murray)。佢係香港開埠嗰陣,負責全英國軍事工程。成個中環唔少軍事設施就係用佢個名。當然實際上唔係佢搞,而係皇家工兵軍團Royal Engineers)嘅哥連臣等人搞。

地點 編輯

個兵房響花園道紅棉道之間,依山而建,南高北低,對住維多利亞港。兵就住響南面,軍官住就北面嘅瑪利樓,響皇后大道(家下金鐘道)側邊。

出咗兵房,過咗花園道就係瑪利操場,而過咗皇后大道就係北面兵房(North Barracks),即係後尾威寧頓兵房(Wellington Barracks)。過埋操場,再向家下炮台里走,就係瑪利炮台。過咗威寧頓兵房,之後有瑪利碼頭。

美利樓 編輯

軍官宿舍最初叫做Officer's Mess。後尾改名做瑪利樓。英軍搬走之後,做過差餉物業估價處。1980年代中,起中銀大廈之前,成棟樓拆散咗收埋,一收就數15年。到咗2002年,就響赤柱起返。家下係餐廳香港海事博物館