神嘅九十億個名》(粵讀:san4 ge3 gau2 sap6 jik1 go3 meng2;英文The Nine Billion Names of God)係 1953 年出版嘅一個科幻短篇故仔,由寫科幻出名嘅英國作家亞科·查理斯·卡奇作嘅。

情節 編輯

《神嘅九十億個名》情節大致如下[1]

有一日,身為電腦專家嘅華博士接到個唔尋常嘅請求。有位喇嘛嚟咗曼克頓,想出重酬請華博士佢哋響喇嘛寺度裝部自動排序電腦。喇嘛係噉講嘅:

「你哋嘅『五式』電腦可以行到十個數位以內嘅任何運算。不過我哋對數字咩興趣都冇,想你將部電腦由印數字改做印字母。」

華博士唔明喇嘛想做乜。

「自從喇嘛寺創立以來嘅三百年,我哋一直都做緊同一樣嘢。我哋響度編寫緊一張名單,呢張名單包含晒嘅所有名。」
「吓?」
「我哋相信,響一隻我哋發明嘅語言入面,神個名係九個字母咁長。神有好多個名,上帝耶和華真主阿拉... 等等,但呢啲只不過係後人所加嘅標籤。我唔想太深入討論其中嘅哲理,但係如果我哋依次序,將所有嘅字母排成九字長嘅組合嘅話,噉其中肯定有一個係神嘅真名。我哋咁耐以嚟,就係想將所有可能嘅名列晒出嚟。由 AAAAAAAAA 開始,一路去到 ZZZZZZZZZ 噉囉。我哋仲需要部機械能夠排除錯名,例如某一個字母唔可以連續出現三次噉。」

華博士聽咗,唔諗住追問。佢想像響高原上,僧人日以繼夜,一代接一代,好似愚公移山噉編寫出一行行嘅亂碼。佢心諗:

「究竟人類嘅鬧劇仲有冇得再痴線啲?不過,始終『客就永遠係啱嘅』。」

華博士最後應承幫手:

「我哋旗下嘅『五式』自動排序電腦 hen1 dou4(handle)到嘅。」

跟住華博士同喇嘛就開始傾運貨嘅事宜,喇嘛仲想請工程師幫手。傾好晒之後,喇嘛就即場畀錢。

工程師阿康同阿漆就係噉跟咗喇嘛返去喇嘛寺。阿康響幾個禮拜之間,望住「五式」電腦印出一疊又一疊九個字母咁長嘅亂碼,而啲僧人就將啲亂碼小心翼翼噉剪貼落一大本書度。阿康淨係一心希望單嘢快啲搞掂收工。

「我真係想快啲返美國。」

正當阿康喺露台煲煙之際,阿漆走嚟。

「阿康,你聽住,我啱啱知道咗件幾麻煩嘅事。」
「咩事?班痴線喇嘛話想我哋留耐啲?」
「唔係,我終於知佢實際上搞緊咩。佢哋相信列出晒神嘅咁多個名之後,人類就算係完成咗佢哋嘅使命。狡兔死,走狗烹。神就唔再需要世界。當我哋收工嗰時,世界就會毀滅。」
「噉我哋仲可以點啫?我哋一早知佢哋痴線㗎啦。」

阿康開始諗,究竟印完晒啲名之後班喇嘛會有咩反應呢?佢哋會惱羞成怒將部機打爛?定係安安靜靜噉由頭開始呢?

限期到咗嗰日,阿康同阿漆準備靜靜雞坐飛機返美國。佢哋兩個一路坐住馬仔漫步落山去機場。阿康開口:

「唔知『五式』印完名未呢?睇錶應該而家搞掂喎。」

阿漆冇應佢,所以阿康回頭睇下咩事。夜空之下,佢只係見到阿漆慘白嘅面望咗上天。阿康跟住抬頭向上望。

了無聲息噉,佢哋頭上面嘅群星同時熄滅晒。

睇埋 編輯

引述 編輯

  1. "The Nine Billion Names of God - The Best Short Stories by Arthur C. Clarke", reviewed at Kirkus Reviews; published May 1, 1967; archived online September 21, 2011; retrieved January 14, 2017

編輯