靈糧堂Bread of Life Christian Church)係1943年趙世光牧師中國上海創辦嘅基督教獨立教會。一般嚟講,目前靈糧堂嘅真正發展應該係1954年台北成立靈糧堂之後。亦因為咁,依家喺好多資料上,靈糧堂亦稱為台北靈糧堂。至今,台北靈糧堂喺全世界設咗一共168個分堂。

不過講就咁講,1990年後,仍然有唔少靈糧堂分堂同台北靈糧堂系統毫無關係,好似香港靈糧堂

草創期 編輯

1943年資深牧師趙世光喺中國上海設立嘅上海靈糧堂同中國靈糧世界佈道會。開始喺中國華東一帶以設立分會與出版刊物方式傳授基督福音。同時間,靈糧堂亦喺第二次世界大戰期間,從事戰時嘅社會慈善事業

據趙牧師解釋,靈糧堂個名都係嚟自《聖經》。其中,「」字嚟自耶穌,佢喺約翰福音6章63節所講:「叫人活著的乃是靈,肉體是無益的。我對你們所說的話,就是靈,就是生命。」另外「糧」字,則來自耶穌於約翰福音15章第1至2節所說:「我是生命的糧、我是世界的光、我是羊的門、我是好牧人、復活在我,生命也在我、我是道路真理生命、我是真葡萄樹,我父是栽培的人。」

戰後,因為見到統治新中國中國共產黨唔允許宗教存在嘅實情,趙牧師放棄上海同華東等各地教堂組織,前去香港,並且喺1949年喺香港九龍成立九龍靈糧堂,並繼續佈道同慈善事業。

發展期 編輯

靈糧堂嘅發展肇始應該由教會人員去台灣台北建堂後。1954年9月,趙世光牧師去台佈道。喺台北市第一女中嘅佈道會深受歡迎後,正式成立台北靈糧堂。成立初期,靈糧堂創辦人趙牧師仍喺九龍佈道,教會冇固定集會場所。除咗暫時借用師專附設幼稚園同台銀幼稚園嘅場所做為禮拜場所之外,靈修方式以教徒私下互動為主。

1957年8月寇世遠牧師任職台北靈糧堂,係台北靈糧堂首位專職牧師。同年11月,靈糧堂喺台北市和平東路建立首座靈糧堂集會場所。1969年寇世遠辭靈糧堂另立基督之家,改由鄭昌國牧師接任,並持續用搞主日學團契嘅方式召募教徒。

蓬勃期 編輯

1977年現任台北靈糧堂主任牧師周神助接任現職。周神助改良韓國基督教派嘅靈修方式,以創新嘅晨禱方式,吸引台北市民。並增建台北靈糧堂樓面面積容納更多教眾。至1990年,光係台北靈糧堂每主日就有兩千幾人教徒固定咁返去。同時間,該教會亦派資深牧師去高雄台中台北縣、甚至偏遠嘅花蓮台東設立分堂。以創新嘅企業方式,擴展佈道嘅版圖。

靈糧堂現況 編輯

靈糧堂師承另一獨立教會基督教浸信會,冇完全將原有限制視為圭臬。例如,浸信會唔允許嘅點水式洗禮(又稱點水禮)儀式,靈糧堂時而所見。也就是這種較為寬鬆嘅佈道方式,又逢台北神召會新約教會嘅出走同式微,現今靈糧堂已幾乎成為台灣地區會友人數最多嘅基督教宗派。

最近幾年,靈糧堂喺敬拜、讚美、禱告,甚至神蹟醫病等佈道方式已脫離傳統福音派嘅範疇。也因此許多相關宗教研究學者依照宗教學者史答克嘅區分方式,將靈糧堂視為聖靈第三波甚至新興宗教一支,不過如同其他宗教流派相同,靈糧堂對此並唔承認。這段時間,靈糧堂不但喺台灣持續吸收教徒,也喺國外設多間分堂。

據台灣基督教資料中心調查嘅「2003台灣基督教會教勢報告」報告顯示,2003年,光係台北和平東路嘅母堂同規模最大嘅木柵靈糧山莊,主日禮拜就有24堂聚會。該兩處聚會出席人數每周達8000人。另外,靈糧堂喺全台也設立分堂共53個,會友人數約有28258人,其中包含主日學學生共4254人。現今喺台灣,台北靈糧堂嘅宗派發展規模已同浸信會並駕齊驅,幾乎成為全台灣會友人數最多嘅基督教宗派。除此以外,靈糧堂亦喺加拿大美國新加坡日本、甚至非洲肯亞等地設立有113個分堂。

香港地區 編輯

九龍靈糧堂方面,雖然冇台北靈糧堂拓展咁迅速,但亦發展唔少分支機構,例如西環靈糧堂、旺角靈糧堂、主恩靈糧堂、元福靈糧堂、將軍澳主恩堂、沙田靈糧堂、元朗靈糧堂、洪水橋靈糧堂、屯門靈糧堂、荃灣靈糧堂同圍村嘅靈糧學舍等十數家。

除咗台北靈糧堂同九龍靈糧堂系統之外,由趙世光牧師成立嘅相關獨立教會還有喺1959年5月31號嘅香港靈糧堂。同台北靈糧堂較少聯繫嘅香港靈糧堂,組織雖然細,但係較為嚴密。呢間獨立教會喺1960年-2000年之間,亦相繼成立馬鞍山靈糧堂(自立咗)、大埔靈糧堂、東涌靈糧堂等三間分堂,喺1995年喺馬來西亞建立古晉靈糧堂。另外,個教會組織亦喺香港成立靈糧堂劉梅軒中學等學校。

出面網頁 編輯