俾鬼附身又盲又啞嘅人

俾鬼附身又盲又啞嘅人係《聖經》記載耶穌趕鬼嘅神蹟之一,喺《馬太福音》、《馬可福音》同《路加福音》都有記載。

聖經譯文 編輯

當時,有人將一個俾鬼附身、又盲又啞嘅人帶嚟耶穌面前,耶穌就醫好佢,令到佢可以講到嘢,又睇得見。群眾都驚奇,話:「呢個唔係大衛嘅子孫咩?」但係法利賽人聽見,就話:「呢個人趕鬼,只係靠住鬼王別西卜啫。」耶穌知道佢哋諗緊乜,就對佢哋話:「凡一國自相紛爭,就成為荒場;一城一家自相紛爭,就企唔穩;若果撒但趕逐撒但,就係自相紛爭,佢嘅國點能夠企得穩呢?我若果靠住別西卜趕鬼,你哋嘅子弟趕鬼又係靠邊個呢?噉樣,佢哋就要斷定你哋嘅是非。若果我靠住上帝嘅靈趕鬼,噉就係上帝嘅國臨到你哋喇。人點樣能夠進入武士屋企,搶奪佢嘅財物呢?除非先綁住嗰個武士,先可以搶奪佢嘅財物。唔同我相合嘅,就係敵對我嘅;唔同我收聚嘅,就係分散嘅。」所以我話你哋知:「人一切嘅罪同所講褻瀆嘅嘢都可以得到赦免,惟獨褻瀆聖靈,總得唔到赦免。凡講嘅嘢干犯人子嘅,重可以得到赦免;惟獨講嘅嘢干犯聖靈嘅,今世來世總係得唔到赦免。」

——《馬太福音》12章22-32節

耶穌入咗一間屋,群眾又聚集,甚至佢連食飯嘅時間都冇。耶穌嘅親屬聽見,就出嚟要拉住佢,因為佢哋話佢癲咗。喺耶路撒冷落嚟嘅文士話:「佢係俾別西卜附住」;又話:「佢係靠住鬼王趕鬼。」耶穌叫佢哋嚟,用比喻對佢哋話:「撒但點能夠趕出撒但呢?若果一國自相紛爭,嗰個國就企唔穩;若果一家自相紛爭,嗰家就企唔穩。若果撒但自相攻打紛爭,佢就企唔穩,就要滅亡。冇人能夠進入武士屋企,搶奪佢嘅財物;一定要先綁嗰個武士,先可以搶奪佢屋企嘅財物。我實在話知你哋知,世人一切嘅罪同一切褻瀆嘅話語都可以得到赦免;凡褻瀆聖靈嘅,就永遠得唔到赦免,乃要擔當永遠嘅罪。」耶穌講呢啲嘢係因為佢哋話:「佢係俾污鬼附住嘅。」

——《馬可福音》3章20-30節

耶穌趕出一個令人啞嘅鬼;鬼出咗去,嗰個人就講到嘢;群眾都驚奇。裏面卻有人話:「佢係靠住鬼王別西卜趕鬼。」又有人試探耶穌,向佢求從天上嚟嘅神蹟。耶穌知道佢哋諗緊乜,就對佢哋話:「凡一國自相紛爭,就成為荒場;凡一家自相紛爭,就必敗落。若果撒但自相紛爭,佢嘅國點能夠企得穩呢?因為你哋話我係靠住別西卜趕鬼。我若果係靠住別西卜趕鬼,你哋嘅子弟趕鬼又靠邊個呢?噉樣,佢就要斷定你哋嘅是非。我若係靠住上帝嘅能力趕鬼,噉就係上帝嘅國臨到你哋喇。一個裝備整齊嘅武士看守住自己嘅屋企,佢所有嘅都平安無事;但係有一個比佢更強壯嘅嚟,制伏咗佢,就將佢所倚靠嘅盔甲兵器搶走,又分佢嘅贓物。唔同我相合嘅,就係敵對我嘅;唔同我收聚嘅,就是分散嘅。」

——《路加福音》11章14-23節

概覽 編輯

群眾睇見耶穌所行嘅神蹟,係超出人能力嘅範圍。因為佢醫好一個俾鬼附身,又盲又啞嘅人,四圍睇見嘅人都覺得驚訝噉話:「呢個唔係大衛嘅子孫咩?」意思即係能夠醫好呢個病症,只有彌賽亞救世主先有噉嘅大能。耶穌醫好呢個病人,卻引起法利賽人嘅惡意評擊。佢哋故意眨低耶穌嘅能力,硬指耶穌係靠鬼王嘅力量趕鬼,耶穌反駁佢哋話:「如果我係靠鬼王趕鬼,噉樣喺鬼嘅世界裏面唔通要自相毀壞?真係荒謬嘅論調。其次,假如我係靠鬼王嚟趕鬼,噉樣你哋嘅子弟趕鬼唔通更係靠鬼王趕鬼咩?」法利賽人嘅誣告,可以話係無理取鬧。繼而用武士嘅比喻嚟表達;人若果要搶奪武士屋企嘅財產,就一定要先要制服嗰個武士。又若果要趕逐鬼所纏身嘅人,一定要靠上帝嚟捆綁魔鬼。其實,法利賽人一早已經知道耶穌係靠著上帝嘅靈趕鬼,但係因為心裏面存有惡念,諗住借題陷害耶穌。法利賽人嘅行為係明知故犯,佢哋頂撞、譭謗、固執,正係犯咗唔可以赦免褻瀆聖靈嘅罪。呢種罪通常出自內心嘅惡念,正所謂「一生嘅果效由心發出」。善人從所積聚嘅善就發出善,惡人從所積聚嘅惡就發出惡。所謂「有諸於內形於外」,因此要保守我哋嘅心勝過保守一切[1]

參考 編輯

  1. (PDF). 原著 (PDF)喺2021年2月11號歸檔. 喺2020年12月5號搵到.