投杯球Beer Pong)係一個由美國人發明嘅枱上遊戲。依家唔但只飮酒嘅時候玩嘅遊戲,已經成為一個運動、重有世界大賽。

投杯球

一般情況下,遊戲有四個人分兩隊玩。一般用10隻膠杯,放成三角形放喺枱上兩側。每杯大概倒四分之一杯嘅水。俾波掟入嘅杯必須移離陣地,放喺左右兩側,當剩低嘅杯達到一定數量,就需要重新排列成三角形(Rerack)。

其中一方最後嘅杯俾波掟入,呢隊可享有一次扳平機會,不失任何一球入晒所有嘅杯就打成平手(Rebuttal)。若果被扳平就要進行延長賽。

世界現狀 編輯

投杯球由一個枱上遊戲演變成一項競賽運動,喺世界各地備受歡迎,而且冇年齡同埋性別限制,體力上亦冇太大要求,細路到老人家都可以參加。

投杯球存有無數嘅地方規則,每個地方嘅玩法同用具都唔同。

2006年BPONG.com舉行WSOBP(投杯球世界大賽)將無數地方規則同埋用具統一,並加入競賽要素,投杯球成為一項刺激運動,喺世界各地流行。 WSOBP每年1月喺美國拉斯維加斯舉行,來自世界各地嘅選手爭奪高額獎金,係一個高水平嘅比賽。BPONG.com喺2013年7月舉辦投杯球世界大師賽,獎金達10萬美元。

墨西哥、加拿大、奧地利、荷蘭、意大利、日本亦有派選手參加世界大賽。香港由2012年開始有球手參加世界大賽。目前香港人最高排名係Kenneth Tso喺2013年 WSOBP VIII排96位。

香港現狀 編輯

2012年香港投杯球總會成立,目標係喺香港推廣同埋發展投杯球運動,令香港廣大市民認識投杯球運動。希望從活動參賽者之中發掘出有潛力嘅球手作為香港區嘅代表,並同世界各地隊伍作友誼賽同埋交流心得,增進香港球手嘅技術,令香港喺世界賽嘅排名得以提升。

2013年7月舉行投杯球世界大師賽,香港投杯球總會派出兩位球手參賽。打進決賽曰、但第一出局。最終排名128位。

2013年12月香港投杯球總會舉行WSOBP世界大賽外圍賽及香港錦標賽,Kenneth Tso & Daniel Chan勝出成為第一屆冠香港冠軍。

2014年1月舉行WSOBP IX(投杯球世界大賽)香港球手Kenneth Tso & Kenny Wilson參賽,打進決賽曰、最終排名55位。

投杯球賽例 編輯

WSOBP官方賽例 編輯

比賽用具 比賽枱 8ft x 2ft x 27.5ft 比賽杯 16 oz. 闊: 3-5/8 inch 高: 4-5/8 inch 底闊: 2-1/4inch 比賽球 40mm 3星級, Seamless.

-基本規則-

雙人賽每隊各2名隊員每人投球1次,單人時投球2次

每邊放10個杯:杯子互相緊貼放在Rack上,擺放成一個指向前方的三角形。 所有遊戲杯子只用清水裝1/3。加1個洗浄用杯裝滿水


投球方法自由,直球,拱高球,彈枱球,全可以。 投球時觸碰或超越枱為犯規。選手可以把身傾斜在枱上 但不能靠任何身外工具(包括枱或隊友等)作支撐或其他用途


正當防衛:被投出的球,須先和桌上的杯或Rack接觸後,才能用手截停。


當一隊進行投球時,非觸碰性質的騷擾是允許, 但選手身體的任何一部分都不能跨越比賽枱的空間。選手不能煽動手,帽子, 其它物件或用其它方法來改變比賽範圍周圍的氣流而影響比賽。


犯規時會被罰1個杯。選手不能對人作出任何威脅性的言行,該隊會被馬上停賽。 如作出一些帶種族歧視性或帶有過於性別歧視的言行,該選手將會立即被退場。 暴力行為會被列入永久性的黑名單。比賽時間,遲到或缺席被視爲不戰而敗。

-比賽進行過程-

1.首輪開球(First toss):靠擲硬幣的形式或透過雙方定下的協議來決定首輪開球。 2.首輪開球隊伍,先投1球。然後每隊各2名隊員每人投球1次(計2球)。之後遊戲便以每回合投2球的形式繼續。 3.當一隊在同一回合把兩球都成功投進對方得杯子裏,則可得到多一次投球機會(RollBack)雙人賽時、任何一位都可以投第三球、無需順序投球。 4.被投中的杯子要放在桌兩旁,不可放在阻擋投球位置。如投球接觸桌上的杯或Rack或球員,而進入杯子作為有效。


5.杯子剩下 6, 3或 1隻的時候,須要重組杯形成一個指向前方的三角形。   最後方的一排杯子須離桌邊1 inch內。在杯子重組完成後,遊戲繼續。


6.最後的杯被投進時,有以下兩種情況:

一 A隊掃空杯子時,B隊所剩的杯子有兩隻或以上。


在這種情況,被掃空杯子的B隊可以有扳平機會,B隊一球不失地把對方的杯掃空即和局進行加時,一球誤投即落敗,比賽便結束(雙人賽時輪流投球)

二 A隊掃空杯子時,B隊所剩的杯子只剩一隻。 例1 雙方只剩一隻杯子 A隊第一球成功 》 B隊只有一次投球機會 A隊第一球失敗,第二球成功 》 B隊有兩次投球機會


例2 A隊只剩一隻杯子,B隊剩三隻杯子 B隊3連續投中,A隊都只有兩次投球機會


不失任何一球把餘下全杯投進便成平手(Redemption ), 需要進行3杯對3杯延長賽到分出勝負為止。

香港投杯球總會特別賽例 編輯

比賽時間10分鐘,時間到空杯多為勝。 但空杯少方有最後投球權,最後比賽結束。 最後投球時可有ROLLBACK,可以返敗為勝。 比賽時間內雙方全杯被投入打和,依照End-Game規則進行3杯對3杯延長賽。 10分鐘時間到打和,10杯對10杯延長賽,每隊有1次投球(12碼突然死亡方式,並非先入為勝)。

出面網頁 編輯