醫好天生盲眼嘅人

醫好天生盲眼嘅人係《聖經》記載耶穌嘅神蹟之一,記載喺《約翰福音》9章1-12節。

聖經譯文 編輯

耶穌喺路上見到一個天生盲眼嘅人。門徒問耶穌:「拉比,呢個人天生就盲眼,係邊個犯咗罪?係佢自己定係佢嘅父母呢?」耶穌回答:「既唔係呢個人犯咗罪,亦唔係佢嘅父母,而係要喺佢身上彰顯出上帝嘅能力。趁住白日,我哋必須做差我嚟嘅嗰位嘅工;黑夜一到,就冇人能夠做工。我喺世上嘅時候,係世上嘅光。」耶穌講完呢啲話,就吐口水喺地上,用調和口水嘅泥抹喺盲人嘅眼度,對佢話:「你去西羅亞池洗。」(西羅亞嘅意思就係「奉差遣」。)於是佢去,洗咗,返嚟就睇得見。佢嘅鄰舍同經常見到佢乞食嘅人,就話:「呢個唔係一向坐喺度乞食嘅人咩?」有啲話:「係佢」;又有啲話:「唔係,不過好似佢。」佢自己話:「係我。」於是佢哋對佢話:「你嘅眼係點樣開嘅呢?」佢答話:「有一個叫做耶穌嘅,用調和嘅泥抹我嘅眼,對我話:『去到西羅亞池洗。』我去一洗,就睇得見喇。」佢哋對佢話:「嗰個人喺邊?」佢話:「我唔知道。」

——《約翰福音》9章1-12節

概覽 編輯

呢章以耶穌係世界嘅光為主題,敘述一個天生盲眼嘅人重見光明嘅神蹟。叫盲人睇得見係耶穌所行嘅神蹟之中最多嘅一種。根據舊約,呢啲係上帝權能嘅彰顯,亦係彌賽亞嘅工作之一。門徒提出嘅問題係猶太人經常爭論嘅:「拉比,呢個人天生就盲眼,係邊個犯咗罪?係佢自己定係佢嘅父母呢?」對天生殘疾嘅奧秘,當時有三派意見:第一派係,法利賽人認為部分預定同部分由人引起;第二派係,撒都該人認為一切由人引起;第三派係,愛辛尼派認為全部係預定嘅。耶穌提出第四個解釋:「既唔係呢個人犯咗罪,亦唔係佢嘅父母,而係要喺佢身上彰顯出上帝嘅能力。」耶穌用口水同泥混合抹喺盲人嘅眼蓋上,只係畀佢一個外證,並唔係秘方。西羅亞池係猶大王希西家挖溝引基訓河水入耶路撒冷城嘅一個池,象徵上帝嘅供應同看顧,「西羅亞池」意思係差遣者嘅池,盲人去洗眼就睇得見,象徵人睇得見嗰位差遣者嘅嚟到,亦突顯出耶穌係「世界之光」[1]

參考 編輯

  1. (PDF). 原著 (PDF)喺2020年9月8號歸檔. 喺2020年6月8號搵到.