呢篇文講嘅唔係衛詩李慧詩

惠施wai6 si1,約前370年-前310年),尊稱惠子,係中國戰國時期嘅一位名家代表人物同埋哲學家

惠施
出生日370年 BC 喺Wikidata改呢個
出生地宋國 喺Wikidata改呢個
死亡日310年 BC 喺Wikidata改呢個表達錯: 未預料嘅 < 運算符歲)
死亡地戰國 喺Wikidata改呢個
國籍戰國 喺Wikidata改呢個
識嘅語言文言文 喺Wikidata改呢個
職業哲學家作家 喺Wikidata改呢個

惠施嘅著作冇流傳到落嚟,因為噉佢嘅哲學思想淨係通過第啲人嘅轉述先畀後人所知。其中最重要嘅係佢嘅老友莊子度提到同佢有啦掕嘅思想。

《魚樂之辯》 編輯

魚樂之辯,係指莊子同惠施嘅一次辯論。呢次辯論以河中嘅鯈魚係咪好開心,同埋雙方點知條魚係咪開心做主題。

原文 編輯

莊子與惠子遊於濠梁之上。莊子曰:「鰷魚出遊從容,是魚之樂也。」惠子曰:「子非魚,安知魚之樂?」莊子曰:「子非我,安知我不知魚之樂?」惠子曰:「我非子,固不知子矣,子固非魚也,子之不知魚之樂,全矣。」莊子曰:「請循其本。子曰汝安知魚樂云者,既已知吾知之而問我,我知之濠上也。」

粵文 編輯

莊子同惠子(惠施)嚟到濠水條橋樑上面。莊子話:「鰷魚喺度自由自在噉游緊,呢種就係魚嘅快樂啊!」惠子話:「你唔係魚,你點知條魚係咪開心?」莊子話:「你唔係我,你點知我唔知條魚係咪開心?」惠子話:「我唔係你,本身就唔知道你(知道乜嘢);而你本身就唔係魚,你唔知道條魚係咪開心係周全嘅(判斷)。」莊子話:「唔該返返去原本嘅問題。你問『你點知條魚係咪開心』呢句話,表示你知道我知道魚係開心嘅之後先問我(知道嘅方法),我(嘅方法)係喺濠水上面(觀察之後)先知道嘅。」

睇埋 編輯