文昌路 (廣州荔灣)

  呢篇文講荔灣區入面嘅文昌路。想搵廣州市入面其他區嘅文昌路嘅話,請睇文昌路 (廣州)
  呢篇文講廣州市入面嘅文昌路。想搵其他城市入面嘅文昌路嘅話,請睇文昌路

文昌路粵拼man4 coeng1 lou6)係中國廣東省廣州市荔灣區嘅一條一般嘅馬路,成條馬路係南北走向。南邊從第十甫路下九路同埋珠璣路嘅交界開始,一直向北去到龍津中路嗰頭。

文昌路
WENCHANG ROAD
文昌北路嘅路牌(龍津中路口嗰嚿)
文昌北路嘅路牌(龍津中路口嗰嚿)
性質: 一般馬路
全長: 1.2公里
行車線: 2車道
南向北嘅單行線
地區: 廣州市荔灣區
起點: 第十甫路下九路同埋珠璣路嘅交界
終點: 龍津中路
主要建築: 廣州酒家文昌南路店
文昌廟

概要 編輯

全長1.2公里,闊12米。2車道,凈係可能從南邊去到北邊。呢條馬路分成南同北兩部份。

文昌路嘅兩條道路,起點到終點 編輯

編輯

文昌廟 編輯

其實呢度好耐之前,係有一間文昌廟響度。就係以前有位嗌「文曲星」嘅文昌帝就係統治嗮成個人間嘅名人神仙喇。而到咗明朝同清朝嗰陣,文昌廟就出嗮名。而到咗清朝嘅嘉慶年嗰陣,喺依家嘅廣州酒家附近又起咗棟文昌廟響度。嗰陣嘅十三行幾乎霸嗮成個中國嘅對外貿易,而呢度就係有錢佬住嘅一尐地。不過佢哋為咗方便同朋友傾偈,所以就響嘉慶十五年(1810年)嗰陣喺呢度起咗間文瀾書院。而每年嘅嗰日就會喺呢度搞幾次聚會。由於文瀾書院嘅成員大部分都係科舉考試嘅人,所以佢哋成日都嚟拜文昌帝嘅。而文瀾書院附近冇幾遠嘅文昌廟都係好鬼熱鬧。不過噉啱得噉橋,喺文瀾書院同文昌廟起好咗之後,狀元梁耀樞、榜眼譚宗竣同埋探花李文田都嚟咗西關嗰邊住。再加埋一大堆退咗職嘅人成日嚟呢度住……所以搞到西關一帶有好多間進士門第響度,所以咪搞到西關文人行埋一齊嚟呢棟廟玩囉。就噉,啲後人就話西關係笪福地,加上文昌廟附近嘅香火燒到好旺,所以附近嘅「文昌巷」就係咁嚟。

開咗條馬路 編輯

喺1931年,廣州市政府就將條文昌巷整闊咗,起咗條馬路,由於附近有間文昌廟響度,所以咪改咗名嗌「文昌路」。

經過嘅道路 編輯

呢度啲路嘅順序係從南去到北嚟排嘅,其中加粗咗嘅字係主幹道:

出面網頁 編輯