漢桓帝劉志粵拼hon3 wun4 dai3 lau4 zi3 (桓讀緩;132年168年1月25號),係東漢第十一個皇帝146年8月—168年1月在位)。

佢係漢章帝劉炟嘅曾孫,河間孝王(孝穆皇)劉開嘅孫仔,蠡吾侯(孝崇皇)劉翼個仔。

146年,漢質帝過身,大將軍梁冀擁立劉志做皇帝,就係漢桓帝。

桓帝對於梁冀長期專權好不滿。159年,桓帝同宦官合謀,派兵包圍梁冀大宅,收番梁冀嘅大將軍印綬,梁冀知道大勢已去,於是自殺。雖然冇咗外戚專權,但係跟住就係宦官嘅腐敗,引起好多人不滿,但係桓帝都仲繼續縱容啲宦官做壞事,而且佢又係一位鹹濕(大墨魚)皇帝,後宮人數多到有成五、六千人。

後世對漢桓帝嘅評價一般唔係好好,因為喺佢在位嗰陣有好多事發生,當中包括第一次「黨錮之禍」。諸葛亮寫《出師表》,提到自己同劉備談論國事嗰陣,「未嘗不嘆息痛恨於桓、靈也」。

漢桓帝喺168年去世,因為無仔,傳位畀佢堂侄漢靈帝

家庭 編輯

后妃 編輯

編輯