熊皮佬》(粵拼hung4 pei4 lou2德文Der Bärenhäuter英文Bearskin)係《格林童話》有收錄嘅一個童話故事。個故仔情節講到有個後生男人走投無路冇晒錢,為咗有錢開飯焗住要同魔鬼做交易。佢經過七年冇得梳洗嘅日子之後,最後變到好有錢,仲娶到個又靚心哋又好嘅女人做老婆[1]

呢幅圖畫描繪熊皮佬(坐喺度嗰個)聽魔鬼提出交易。

內容 編輯

《熊皮佬》嘅情節,大致係以下噉嘅[2]

魔鬼交易 編輯

喺好耐好耐以前,有一個好勇敢心哋又好嘅後生仔(主角)。佢走咗去當兵打仗。場仗打完之後,佢卒之可以返屋企,不過佢阿爸阿媽已經過咗身,所以佢就走去搵佢嗰班阿哥細佬,諗住投靠佢哋,點知佢班阿哥細佬完全唔顧兄弟之情。

「我呢度用你唔著呀。你扯啦。」

於是後生仔唯有用膊頭托住自己把槍周圍流浪。行行吓,後生仔搵咗笪荒原坐低,諗:

「慘啦。我冇錢,而且除咗打仗之外就咩都唔識,睇嚟都係餓死收場。」

喺呢個時候,有個著住綠色褸嘅怪男人出現响後生仔面前。

「後生仔呀,後生仔,我知道你需要啲乜。你需要黃金同財物。不如我同你交易吖?我呢件綠色褸個褸袋裏面有無盡咁多嘅錢,想攞幾多就有幾多。我可以送件褸畀你,但係喺嚟緊七年內,你唔准換衫,唔准沖涼,唔准飛髮,唔准修整鬍鬚,唔准剪指甲腳甲,亦唔准唸天主經。你要一路都著住呢件褸。如果你捱到七年咁耐,你就可以又自由又有錢,但如果你喺呢七年間死咗,你嘅靈魂就屬於我。」

—呢個怪男人查實係魔鬼。主角唔想落地獄,但知道自己走投無路,就決定接受魔鬼交易,接過魔鬼件綠色褸。跟住魔鬼送咗一塊熊皮畀佢,叫佢想睏嗰陣就睏喺塊熊皮上面。

「啲人應該會同你改個花名,嗌你做熊皮佬。」

講完,魔鬼就消失咗。

七年之約 編輯

熊皮佬摸摸自己個褸袋,發覺個褸袋真係有錢攞到出嚟,而且攞極都仲有。起初熊皮佬第一時間係攞啲錢去嘆世界,有陣時佢又會攞啲錢去接濟吓窮人。喺頭嗰一年,熊皮佬都覺得冇咩唔舒服,不過到咗第二年就開始唔掂—佢啲頭髮長到遮晒佢塊面,佢啲鬍鬚長到好似草叢噉,而且佢耐冇沖涼,個身散發住一陣陣臭味。啲人個個見到熊皮佬都走夾唔唞,佢要出好多錢先至會搵到地方肯收留佢。

熊皮佬繼續努力噉撐落去。到咗第四年嘅一日,熊皮佬去到一間旅館度投宿。旅館主人初頭嫌熊皮佬太臭儀容太惡劣唔想收留,但熊皮佬一路攞錢出嚟,於是旅館主人就有啲唔甘願噉收留熊皮佬,同時又叫熊皮佬唔好畀其他客見到,費事有損佢間旅館嘅聲譽。當晚,正當熊皮佬喺佢間房入面嘆晒氣噉,希望呢七年快啲完之際,佢聽到隔蘺房有喊聲。熊皮佬走去隔蘺房,一開門就見到個阿伯喺度喊。原來阿伯冇晒錢,驚佢同佢嘅三個女要挨餓要睏街。心生同情嘅熊皮佬就出錢幫阿伯。阿伯好感激。

「恩公,我真係唔知點報答你好。不如噉吖?我嗰三個女都生得國色天香㗎。你跟我返屋企揀佢哋其中一個做老婆。」

就係噉,熊皮佬跟阿伯返屋企見阿伯嘅女。呢三個女人的確都生得好靚。不過熊皮佬望落非常污糟,身上仲散發住一陣好難聞嘅除。大女一見到熊皮佬,就嚇到一路尖叫住噉走咗;而二女就係叫熊皮佬唔好埋佢身,話寧願嫁畀隻熊都唔會嫁畀熊皮佬。相比之下,細女個反應就同佢兩位家姐好唔同。

「佢啲個人衛生可能... 未必係咁好,但係佢肯噉樣嚟幫我哋一家,應該都係個好人嚟ge2。」

細女決定肯嫁畀熊皮佬。熊皮佬聽到好開心(不過佢塊面畀頭髮遮實晒,在場其他人睇唔到佢表情)。然後,熊皮佬就除咗自己隻戒指落嚟,將隻戒指一嘢𢱕dap6到一分為二,其中半隻戒指寫低細女個名,另外嗰半就寫低自己個名。熊皮佬將有細女個名嗰半畀自己袋住,而有自己個名嗰半就畀未來老婆袋住。

「係噉嘅,我有事要做,嚟緊三年要一路周圍去,唔可以留低同你住。如果三年過咗我都未返,我應該係死咗。到時你自己去搵第個男人做老公啦。仲有,得閒為我祈吓禱添吖。」

講完,熊皮佬就走咗。細女心入面期待自己未來老公返嚟嘅大日子。同時,佢嗰兩位心哋唔好嘅家姐就猛咁講刻薄嘢,講到熊皮佬好似係隻禽獸噉。

「因住呀,如果你交隻手畀佢,佢會用佢啲爪we2你㗎。」
「因住呀,熊jan2鍾意食甜嘢,話唔定會食咗你落肚呀。」
「不過話唔定場婚禮會好好睇呢。有得睇熊jan2跳舞喎。」

細女默默噉忍受兩位家姐嘅冷言冷語,而熊皮佬就喺幾年間一路穿州過省,用佢嘅錢接濟咗唔少窮人,有好多受佢接濟嘅人都為佢祈禱。

到咗最後,七年嘅漫長時光終於過去。熊皮佬返到去當初遇到魔鬼嘅荒原。魔鬼見到熊皮佬真係死唔去,就死死哋氣噉兌現承諾,攞水嚟畀熊皮佬沖涼,仲幫埋熊皮佬梳頭同剪指甲腳甲。搞掂晒呢啲嘢,魔鬼就消失咗。

最終結局 編輯

熊皮佬梳理到一乾二淨,望落仲好似當堂英俊咗。充滿自信嘅佢就著返件靚衫,坐住一架由四隻白馬拉嘅馬車,去見佢嘅新娘。

阿伯初頭唔認得熊皮佬,以為熊皮佬係啲乜嘢大將軍,而大女同二女就爭住幫佢斟酒同招呼佢食嘢。細女都一樣唔認得熊皮佬,淨係坐咗喺度一句聲都唔出—細女仲記得同熊皮佬嘅約定。熊皮佬開口:

「阿伯,我想娶你嘅其中一個女做老婆。」

大女同二女一聽到就好興奮,即刻衝入房著起最靚嘅裙。而就喺呢個時候,熊皮佬攞佢嗰一半戒指出嚟—寫咗細女個名嗰半隻戒指。細女見到簡直唔敢相信。

「我就係你嘅未來老公熊皮佬。我終於可以變返做人喇。」

然後熊皮佬就上前,攬實細女同sek3咗細女一啖。到咗最後,熊皮佬同細女結婚,兩個人過住永遠幸福快樂嘅日子

個故仔仲有些少下文:女主角兩位家姐見到原來熊皮佬咁靚仔又咁有錢,知道自己走咗寶,悲憤之下佢哋一個投井自盡,另一個就走咗去吊頸。嗰晚,魔鬼嚟熊皮佬屋企敲門。

「唔該晒呀,熊皮佬。我本來諗住淨係要你個靈魂嘅,點知而家得到兩個靈魂wo4!」

寓意 編輯

 
魔鬼:「唔該晒呀,熊皮佬。我得到兩個靈魂,都係多得你咋!」

好多人都認為, 呢個故仔嘅寓意係叫人要[註 1]

「睇人唔好淨係睇外表。」

—呢點可見於女主角同佢嗰兩位家姐之間嘅差異:女主角嘅兩位家姐第一次見到熊皮佬嗰陣就嫌棄佢,但一等到熊皮佬變返正常之後,兩個人就係噉獻殷勤;相比之下,女主角揀老公嗰陣,就由始至終都比較關注未來老公份人心哋好唔好。到咗最後,兩位家姐下場係畀魔鬼帶走,而女主角就得以嫁畀一個又英俊又有錢嘅男人。

睇埋 編輯

註釋 編輯

  1. Literature / Bearskin (英文)電視橋段網呢頁講《熊皮佬》呢個故仔,有提到寓意(An Aesop)。

編輯

  1. Ashliman, D. L. (2013). "Bearskin and other folktales of type 361". University of Pittsburgh.
  2. Bearskin (英文),《熊皮佬》一個英文譯版。

編輯