龐柔粵拼pong4 jau4;?—?),南安狟道人(而家甘肅武山),係跟從三國蜀漢嘅人,佢嘅堂細佬係龐德,追隨嘅係曹魏

龐柔
蜀漢 龐德嘅堂兄
遞啲名

原本佢哋堂兄弟追隨舊主馬超,但後來馬超畀曹操打沉咗,於是佢哋兩個跟馬超投靠咗漢中張魯。後來馬超覺得跟唔落張魯,於是又投靠咗劉備,龐柔就跟住馬超去咗蜀漢集團,反而佢嘅堂細佬龐德留咗喺漢中,後來曹操打敗張魯,龐德就轉跟咗曹操。

樊城之戰時,龐德同關羽作戰,當時魏軍諸將唔信得過龐德,因爲龐德嘅堂兄龐柔就喺敵方佔據嘅漢中度,驚龐德會反骨。於是龐德話到明佢誓死追隨曹魏。後來樊城之戰龐德輸咗,畀關羽俘獲,關羽亦都以佢堂兄龐柔喺蜀漢度爲由,要佢投降,但龐德反而鬧關羽,於是畀關羽殺咗。

參攷資料 編輯

  • 陳壽(著);裴松之(注). 書:二李臧文呂許典二龐閻傳 — 龐德傳. . 樊下諸將以德兄在漢中,頗疑之。〈魏略曰:德從兄名柔,時在蜀。〉……為羽所得,立而不跪。羽謂曰:「卿兄在漢中,我欲以卿為將,不早降何為?」