中天新聞台冇獲續牌事件

中天新聞台冇得續牌事件,係指喺中天新聞台喺2020年11月續牌申請被拒之後所發生嘅一連串事件。

2020年11月18號,台灣國家通訊傳播委員會(NCC)以多次違規、內控機制失靈、持有人蔡衍明嚴重介入新聞製作,冇落實新聞專業同唔自律等多個理由,加上喺2014年續牌嗰時已經提出過有關問題、之中天新聞冇正視到,最終以7:0一致否決中天新聞台嘅續牌申請[1][2]

事件背景

政治立場問題

中天新聞台嘅政治立場不溜捱視為親北京,而且自2018年起,仲不遺餘力噉追捧嗰陣時嘅高雄市長、即之後代表國民黨參選2020年中華民國總統選舉韓國瑜。嗰陣佢哋同韓國瑜有關嘅報道比例超過五成,係全台最高。佢哋甚至將天空出現「鳳凰展翅」嘅雲朵、同埋加拿大華裔女導演嘅片《包子》獲得奧斯卡最佳動畫短片,都歸功於韓國瑜[2]

違規同埋內部調節機制失衡

NCC喺宣布決定嗰陣提到,中天新聞台自2014年起至決議日總共違規唨25次,啲主要問題包括冇做到事實查證、妨害公序良俗等;其中2次捱警告、23次捱罰款,合共1,153萬文新台幣(約313萬港幣),數字係全台最多;啲觀眾投訴個案由2017年嘅72宗暴增去到2019年嘅962宗,佔電視類投訴量嘅31.55%。另外,中天內部啲控制同埋自律機制失嗮靈,佢對觀眾投訴問題未能做到自我修正、個新聞部主管又長期懸缺、啲內部訓練亦經常同個新聞專業無關;蔡衍明甚至用唨唔同嘅方式(例如經由前新聞事業副總裁邱佳瑜)介入中天新聞台製播,違反唨中天自訂嘅「新聞自主公約」;而且中天新聞台申請續牌期間提出嘅改善承諾,都冇辦法有效噉說明點樣先排除到啲嚟自股東嘅不當干預[1][2]

正式宣布

NCC喺2020年11月18號,決定唔畀中天續牌,意味著中天電視台將會喺12月11號之後失去佢衛星廣播頻道嘅執照、12月12號開始唔得喺有線電視播出[1]

後續反應

呢個決定引起咗台灣社會嘅好大關注,另外國際社會亦都有少少聲音關注緊呢個事件[3]台灣政府當局民進黨都話、尊重台灣國家通訊傳播委員會獨立專業嘅決定;時代力量歡迎呢個決定;但係中天電視同國民黨就都有唔同人表示緊不滿。中華人民共和國政府亦有一啲官方機構干預事件,聲援中天,但就反被NCC嘅人揶揄中國無言論自由,想申請都無。

台灣政府當局

總統府行政院喺11月19號一致表示,尊重獨立機關依法做成嘅專業決定。總統府發言人張惇涵喺11月19號下晝表示,台灣係民主法治國家,依照衛星廣播電視法、電視頻道嘅執照逢親6年要審查過一次,並由獨立機關NCC進行審查、依照審查嗰陣現行嘅審查方法;所有電視頻道都唔會係例外。行政院秘書長兼發言人李孟諺就話,中天新聞台係因為冇通得過NCC嘅獨立審查(先至唔得續牌);NCC所有委員都係學者專家,亦通過唨立法院嘅嚴格審查;行政院尊重NCC獨立行使職權所做嘅決定[1][4]

台灣國家通訊傳播委員會

針對有人話呢個係個政治決定,NCC主委陳耀祥就話,個事件冇任何政治勢力介入,只係要話畀所有啲要買媒體嘅財團大老闆聽,要尊重返新聞專業自主,同新聞保持返一定嘅適當距離[2]。面對中華人民共和國國台辦嘅批評,副主委翁柏宗就強調話,包括審查項目、評分基準都好明確,一切都係依法行政,並無審查到電視台嘅政治立場,佢反而唔點名批評緊中國無新聞自由,「連申請都冇辦法」噉[3]

中天電視

  • 中天電視指控呢個係個政治判決,話所有人都知道係蔡英文政府要中天收聲,又話會用唔同嘅法律手段爭取返員工嘅工作權同埋新聞自由[2]
  • 中天大股東蔡衍明形容,個事件完全就係政治操弄[5]
  • 中天新聞台《文茜世界周報》節目主持人陳文茜就表示,同意中天係唔夠自律,但反問其他電視台夠自律唔夠,又話從來冇人閂得佢哋嘅節目,就算係總統[5] 。佢又批評話,蔡英文心中冇言論自由價值[6]

國民黨

總統大選期間得到過中天電視台支持嘅韓國瑜,喺續牌決定公佈前,多次公開噉聲援中天。[7]去到正式公佈拒絕續牌結果嗰陣,佢形容呢次事件爲「七個小矮人摧毀台灣新聞自由」[5][8]

民主進步黨

民主進步黨發言人劉康彥話,新聞媒體具有公共性、公益性,對社會有高度滲透同埋強大嘅影響,由獨立審查機關對更換電視台執照進行嘅定期審查,喺民主政體係標準做法,唔涉及侵害新聞自由。劉康彥又批評話,國民黨假藉「新聞自由」嘅名義、假稱民主國家個個都唔會撤照,係公然嘅魚目混珠;又提及前總統馬英九,佢任內亦都曾經撤除年代綜合台嘅牌照;喺對事實公平有愈發嚴謹要求嘅英國,過去亦都有撤除過新聞台執照嘅案例。佢又話,民進黨捍衛新聞同埋言論自由,呼籲國民黨停止政治操作,回歸理性討論,摒除自身政黨利益盤算,尊重返NCC專業審查嘅決定[4]

時代力量

時代力量立委、參與開「反旺中」運動八年嘅黃國昌喺社交媒體發表唨題爲「終於,向蔡衍明的中天告別了」嘅文章,表示感謝咁多位之前嘅努力同埋堅持,並重申過話媒體公器唔應該淪為大老闆嘅工具[5]

無國界記者

無國界記者台灣分會表示,對受影響嘅中天新聞台員工深表遺憾,但唔認為NCC嘅決定有侵害到新聞自由、審查中天新聞台執照符合正當性[2][5][9]

其他台灣公眾人物

網絡紅人兼律師呂秋遠表示,呢個決定對於好多家庭嚟講、係相當大嘅福音,以後都唔使為轉台問題而嘈交。佢又比喻話,六年前補考已經通知唨要改善,六年後經過七名委員重新審查過、照舊係以懸殊嘅比數決定唔畀續牌,唔可以歸咎話係新聞自由俾人扼殺[10]

中華人民共和國政府

國台辦[11] NCC 唔畀中天電視續牌係民進黨「用政治手段打壓異己」、「已經引起台灣社會各界普遍質疑同強烈批評」中共黨媒《人民日報》都出文話[12]中天電視冇得續牌係民進黨「打壓異己」、「為咗煽動恐中抗中不擇手段、胡作非為。」

參考

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 黃有容、何醒邦 (2020-11-19). "NCC列四大理由 不予中天新聞台換照" (中文). 聯合報. 喺2020-11-25搵到.
  2. 2.0 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 "屢罰不改 蔡衍明涉介入製播 中天新聞台不獲續牌". am730. 2020-11-19. 喺2020-11-25搵到.
  3. 3.0 3.1 楊綿傑 (2020-11-25). "中國國台辦不滿中天換照未過 NCC反嗆:有些國家還沒得申請" (中文). 自由時報. 喺2020-11-25搵到.
  4. 4.0 4.1 溫貴香 (2020-11-19). "中天換照遭駁 府院:尊重NCC依法決議" (中文). 中央通訊社. 喺2020-11-25搵到.
  5. 5.0 5.1 5.2 5.3 5.4 遠見編輯部 (2020-11-19). "中天新聞台被鍘!郭台銘、陳文茜、韓國瑜他們這樣看…". 遠見雜誌. 喺2020-11-25搵到.
  6. 黃順祥 (2020-11-24). "「沒有為民主自由奮鬥過一天」 陳文茜批蔡英文心中無言論自由價值". 新頭殼新聞網 (中文). 喺2020-11-25搵到.
  7. "中天換照|若關台!韓國瑜「臺灣民主也會關門」". 蘋果新聞網(台灣) (中文). 2020-10-20. 喺2020-11-25搵到.
  8. 周怡孜 (2020-11-18). "中天新聞台換照被駁 韓國瑜說話了" (中文). 鏡週刊. 喺2020-11-25搵到.
  9. "無國界記者:NCC不予中天新聞台換照令人遺憾,但不涉及侵害新聞自由". 獨立評論@天下雜誌 (中文). 2020-11-19. 喺2020-11-25搵到.
  10. 黃順祥 (2020-11-19). "中天新聞台換照遭駁 呂秋遠:同意換照才是傷害新聞自由". 新頭殼新聞網 (中文). 喺2020-11-25搵到.
  11. "中天新聞不獲續牌 國台辦批以政治手段打壓異己". 頭條日報. 2020-11-25. 喺2020-11-26搵到.
  12. 陳政錄 (2020-11-25). "裁判球證旁證全是我的人! 陸官媒引《少林足球》台詞批中天案". ETtoday新聞雲. 喺2020-11-26搵到.