先賢清真寺粵拼sin1 jin4 cing1 zan1 zi2阿拉伯文مسجد حكماء‎)係中國廣東省廣州市入面嘅一間伊斯蘭教清真寺,喺越秀區環市西路草暖公園對面。呢間嘢重可以講得係廣州五大伊斯蘭聖地入面嘅其中一笪地。

先賢清真寺
中華人民共和國
全國重點文物保護單位
先賢清真寺
喺邊廣東省廣州市
古建築
時代
登錄2013年
地圖
Map

編輯

其實呢度係伊斯蘭教嘅創始人——穆罕默德嘅舅父——宛葛思嘅墳墓。佢喺公元629年從阿剌伯地區嚟廣州度傳教,喺佢就快死嗰陣,教徒就問佢死咗之後葬響邊,而宛葛思就話我把箭㹃到邊就係我死響嗰度。佢講完之後就眯埋對眼嚟㹃支箭出去,而教徒搵到支箭嗰陣就係後嚟葬宛葛思嗰度。而個名最先係「清真先賢古墓」。[1]

結構 編輯

呢個墳墓係西亞嘅阿剌伯式建築,出面嘅圓中間係空嘅,好似個懸鐘噉。而陵墓有門口可以入去都得,室內啱好就係宛葛思嘅墳墓,而啲人就成日喺墓室入面讀經,而且重鬼咁大聲到好似個音箱播DISCO音樂噉,所以呢度成日俾人話成「響墳」。而呢個墓地有1077平方米咁大,而建築面積有1860平方米。[2]而響墳隔籬重有41個墳墓響度。

所謂「卌一墳」 編輯

喺唐貞觀年間,嗰時有40位波斯(而家係阿剌伯地區嗰帶)佬嚟咗廣州搞傳教。嗰時伊斯蘭教係規定咗一世要搞掂「五功」,其中有一功就係話每日喺規定5個時間入面要搞禮拜,而且次次禮拜都要好好心噉拜佢,唔畀話埋嗮啲鬧杘人哋啲嘢同埋唔冇俾外界影響。喺嗰日,有卌位仙賢喺度搞緊禮拜嗰陣有位賊佬入咗嚟,話要打劫,巖嗮啲錢出嚟。而賊佬就喺逐個教徒度搵嗮啲錢出嚟,重半位都唔放過添。而賊佬就嬲到眼火爆,因為佢搵唔到1銅錢出嚟,就掹把刀出嚟猛咁斬嗮啲先賢,而未死嘅先賢就重喺度繼續搞禮拜,冇做過任何反擊同走佬嘅動作。而賊佬殺嗮40位先賢之後就掟低把刀,就戾低咗喺地下,就自己話佢哋都冇乜對唔住佢,點解要殺嗮佢哋?!不過點匿都冇得匿喇,佢拎返成噼血嘅刀就自殺。

而後人先埋咗卌位仙賢嘅鹹魚之後,重將賊佬條鹹魚都埋喺隔籬,之後噉就搞咗「卌一墳」出嚟喇。

附近嘅交通 編輯

同佢有關嘅書籍 編輯

編輯

  1. 姿 (中國中文). 网易. 喺2012搵到. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)CS1 maint: url-status (link)
  2. 真先贤古墓扩容一倍迎贵宾 可供3000人同时 (中國中文). 新华网. 原著喺2016年3月4號歸檔. 喺2010搵到. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)