想搵神秘生物嘅話,請睇肉靈芝

太歲,又叫歲陰虛星之一,後為神祗,如帝王一樣,統領四時。

太歲緣起歲星,歲星即係木星。古人觀天定時,歲星約莫十二黃道一週,是為一辰。歲同年相近,而一歲為行黃道一週。如冬至到冬至。歲星在黃道十二方位,就代表一歲,十二歲一週。之不過歲星實情行快少少,行快千分之廿二,唔夠十二。八十六年多之後,就會超一次,是為超辰後漢書寫一百四十四年,寫多咗。

隨住算法推步,日益進步,又有咁問題,就虛構一星,叫太歲。太歲行十二歲,無多無少。

太歲既然咁重要,以後所有都會跟住佢。曆年起首一定有太歲在某干支,而某干支就係年干支。古人信日月星辰都有靈,久而久之,就附會成神話,道教亦發揚光大。太歲有如帝王,平民百姓受唔起,要迴避,最後變成禁忌,有犯太歲之說。後來太歲,六十甲子、六十歲、六十神祗,個個有名有姓。

太歲所在有十二次,有特別嘅名,《爾雅》《史記》都有寫,用字稍稍唔同。後尾從簡,都用晒干支。

參考 編輯

  • 陳峻誌:《太歲信仰研究》(A Study on Religious Belief about Tai-sui)中興大學/文學院/中國文學系所/95/碩士。

睇埋 編輯