馬加爾尼使團Macartney Embassy, Macartney Mission),係喺1792年由英王佐治三世派遣嘅一個外交使團,係英國第一個派去中國大陸嘅使團,係以嗰時嘅領隊馬加爾尼伯爵命名嘅。

呢個使團原設嘅目標包括咗:請求大清開放多啲貿易口岸、喺北京設返使館仲有放寬對英商嘅貿易限制、出讓領土作為英商嘅居留地、允許英人傳教等。使團最後成功拜見到清乾隆皇帝,但因各種問題發生咗爭拗,所請全部被人拒絕咗。

行程 編輯

使團喺1793年到咗大陸,最初係經天津塘沽口入京師嘅,喺承德避暑山莊拜會咗乾隆皇帝。返歸嘅時候就行水路南下,最尾就到咗廣州停留準備離開。

途經廣州 編輯

使團喺北京見完清帝後,到咗廣州準備返英國。嗰時新任嘅兩廣總督長麟原任浙江巡撫,為咗迎接英國使團到埠,就專登提前赴任[1]。長麟就揀咗喺河南嘅海幢寺度,為使團舉行「謝恩」典禮。據記述:

我哋由呢度(十三行商館)過去對面海,嗰頭有一座(為個典禮)用木條同蓆搭起身嘅臨時建築(喺海幢寺天王殿前平臺搭建嘅彩門同紅幡);嗰度其中有幅黃絲屏風,上面用金字繡咗皇帝個名。總督同啲官員就喺屏風前例行跪拜,表示返感謝皇恩嘅意思,因為(相信)他恩會賜我哋旅行順利。

——使團嘅隨員莊蔔羅(Sir John Barrow, 1st Baronet,1764-1848)

啲使團人員就喺隔離嘅行商花園度留宿,仲去過花地度遊覽,同啲花農買咗啲玫瑰花籽,跟著帶咗返英國[2]

睇埋 編輯

參考 編輯

  1. 這座隱藏在珠江南岸的海幢寺,曾是廣州官方外交場所 2020-02-13 十七君的詩書見聞
  2. 海幢寺:清代广州的涉外寺院 互聯網檔案館歸檔,歸檔日期2020年8月11號,. 蔡鸿生 广州文史